Barometr Płatności Zbliżeniowej

Biometria - (nie)bezpieczeństwo

Biometryczne systemy zabezpieczeń
Kontrola dostępu do pomieszczeń (KD)
Rejestracja czasu pracy (RCP)
Nowoczesne techniki zabezpieczeń
Nieskuteczne systemy kontroli dostępu
Szyfrowanie, deszyfracja, podrabianie odcisku palca
Bezpieczeństo systemów kontroli dostępu
Rozpoznawanie twarzy

Visa Europe po raz drugi zorganizowała Barometr Płatności Zbliżeniowej, za pomocą którego analizuje postawy i podejście konsumentów do płatności zbliżeniowych. Badanie zostało wykonane na terenie państw najbardziej rozwijających się pod względem płatności zbliżeniowych, do grupy obserwowanych i analizowanych konsumentów zaliczają się Polacy, obywatele Wielkiej Brytanii i Turcji.

Badanie ujawniło rosnącą świadomość wśród posiadaczy kart wyposażonych w dotykową funkcję płatności zbliżeniowej. Konsumenci coraz chętniej przekonują się do tego typu rozwiązania. Posiadacze kart zbliżeniowych zgodnie twierdzą że korzystanie z karty zbliżeniowej jest znacznie wygodniejsze od korzystania z klasycznych kart płatniczych, a również znacznie wygodniejsze od korzystania na co dzień z gotówki. Rosnącą świadomość na temat możliwości dokonywania płatności za pomocą wygodnej funkcji zbliżeniowej zawdzięczamy bankom, które w szczególności w Polsce podjęły daleko idące kroki mające na celu informowanie swoich klientów na temat tej możliwości. Popularność kart zbliżeniowych w Polsce to nie tylko zasługa banków, ale również zadowolonych klientów którzy polecają produkt znajomym- ponad 70% posiadaczy kart zbliżeniowych deklaruje, że poleciło by tego typu formę płatności znajomym.