Visa Europe po raz drugi zorganizowała Barometr Płatności Zbliżeniowej, za pomocą którego analizuje postawy i podejście konsumentów do płatności zbliżeniowych. Badanie zostało wykonane na terenie państw najbardziej rozwijających się pod względem płatności zbliżeniowych, do grupy obserwowanych i analizowanych konsumentów zaliczają się Polacy, obywatele Wielkiej Brytanii i Turcji.

Badanie ujawniło rosnącą świadomość wśród posiadaczy kart wyposażonych w dotykową funkcję płatności zbliżeniowej. Konsumenci coraz chętniej przekonują się do tego typu rozwiązania. Posiadacze kart zbliżeniowych zgodnie twierdzą że korzystanie z karty zbliżeniowej jest znacznie wygodniejsze od korzystania z klasycznych kart płatniczych, a również znacznie wygodniejsze od korzystania na co dzień z gotówki. Rosnącą świadomość na temat możliwości dokonywania płatności za pomocą wygodnej funkcji zbliżeniowej zawdzięczamy bankom, które w szczególności w Polsce podjęły daleko idące kroki mające na celu informowanie swoich klientów na temat tej możliwości. Popularność kart zbliżeniowych w Polsce to nie tylko zasługa banków, ale również zadowolonych klientów którzy polecają produkt znajomym- ponad 70% posiadaczy kart zbliżeniowych deklaruje, że poleciło by tego typu formę płatności znajomym.